top of page
Αναζήτηση

Ταξίδι στο χρόνο. Τί έχει αλλάξει στο Digital Marketing από το 1994; Tί παραμένει σταθερό σαν αξία;

Μια σύντομη ιστορία για τους "τρόπους" διαφήμισης στο περιβάλλον του internet.



Ταξίδι πίσω στο 1994


To 1994 εμφανίζονται οι πρώτες διαφημίσεις banner





Τότε, το περιοδικό Wired είχε έναν ιστότοπο που ονομαζόταν HotWired.


Η εταιρία AT&T είχε πληρώσει 30.000$

για να τοποθετήθει το παραπάνω banner στην κορυφή του HotWired για τρεις μήνες.


Το αποτέλεσμα αυτού του ad banner ήταν η απίστευτη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, η οποία ήταν 44% click-through rate !


Σήμερα, η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων σε διαφημίσεις banner

είναι περίπου στο 0,06% ctr.





Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '90, οι αναλογίες κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων με διαφημιστικά banner μειώνονταν όλο και περισσότερο.


Οι άνθρωποι άρχισαν να γίνονται «τυφλοί» στις διαφημίσεις banner και τα κλικ μειώθηκαν.


Αυτό οδήγησε σε αλλαγές και η χρέωση των διαφημίσεων άλλαξε από flat fee σε πληρωμή "per impression" ("ανά εμφάνιση"), αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετό για να προσφέρει τα αποτελέσματα όπως στην αρχή.



Πάμε στο 1997


Εμφανίζονται τα αναδυόμενα παράθυρα ή αλλιώς τα γνωστά μας Pop-Up.







Καθώς τα ad banner σταμάτησαν να παράγουν αποτέλεσμα, οι marketers αναζήτησαν άλλες μεθόδους.


Tότε είχε δημιουργηθεί, η javascript, και ο Ethan Zuckerman επινόησε τις αναδυόμενες διαφημίσεις - pop ups.


Yπάρχουν ακόμα...


Και ενώ αυτή η μέθοδος προσέλκυσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή από τις διαφημίσεις banner…ήταν εκνευριστική και παρεμβατική.


Ο Zuckerman ζήτησε συγγνώμη το 2014 για την εφεύρεσή του.






Μόλις λίγα χρόνια αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο είχαν δυνατότητες αποκλεισμού αναδυόμενων παραθύρων.



Φθάνουμε στο 2002

Το Google Adwords φτάνει


Η Google κυκλοφόρησε το νέο της σύστημα PPC (pay per click - πληρωμή ανά κλικ) το 2002 και 350 διαφημιστές/ζόμενοι εγγράφηκαν τους πρώτους μήνες.


Φαντάσου το…

Μόλις 350 άτομα "ανταγωνίζονταν" για όλες τις λέξεις-κλειδιά όλου του κόσμου.

Μπορούσαν κυριολεκτικά να βρεθούν στην κορυφή της πρώτης σελίδας της Google για τις λέξεις-κλειδιά που είχαν επιλέξει και να λάβουν όση επισκεψιμότητα ήθελαν.




Το κόστος ανά κλικ εκείνη την εποχή ήταν μόλις κατά μέσο όρο…

0,005 $


Δείτε πόσο είναι το κόστος ανά κλικ τώρα:





Από το 2019 και έως σήμερα υπολογίστηκε ότι υπάρχουν πάνω από 7 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ διαφημιστικά account στο περιβάλλον της Google PPC.


Αυτή η τεράστια αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ των διαφημιζόμενων - από 350 σε πάνω από 7 εκατομμύρια διαφημιστικά account - έχει οδηγήσει τις τιμές των διαφημίσεων σε άνοδο.


Και όταν οι τιμές των διαφημίσεων ανεβαίνουν, καθιστάτε πιο δύσκολη η διαφήμιση που φέρνει αποτελέσματα.





Προχωράμε στο 2006


Επειδή το κόστος της διαφήμισης αυξανόταν, αρκετοί marketers στράφηκαν στα λεγόμενα lead magnet models.

Δίνοντας κάτι δωρεάν (τα λεγόμενα freebies) έπερναν σε αντάλλαγμα μια διεύθυνση email και στη συνέχεια ακολουθούσαν μία σειρά από emails τα οποία συνήθως είχαν στόχο την επιθετική πώληση.


Το συγκεκριμένο μοντέλο συνεχίζεται ακόμα.





Αυτή την στιγμή θεωρούμε το email marketing ως δεδομένο στο digital marketing mix.


Η συλλογή διευθύνσεων email από διαφημίσεις, βοήθησε αρκετές επιχειρήσεις να συνεχίσουν την ανάπτυξη τους.


Το ΠΡΟΒΛΗΜΑ όπως πάντα είναι…ότι ΟΛΟΙ κάνουν το ίδιο πράγμα.





Οι μετατροπές μειώθηκαν και το κόστος διαφημίσεων συνέχισε να αυξάνεται.


Πλησιάζουμε το 2014


"Product Launches Arrive" / Λανσάρισμα νέων προιόντων.


Το 2014, ο Jeff Walker κυκλοφόρησε το βιβλίο του "Launch" και αποκάλυψε τη φόρμουλα κυκλοφορίας του προϊόντος του.


Αυτό ήταν ένα περίτεχνο σύστημα σχεδιασμένο να συλλέγει δυνητικούς πελάτες, να καλλιεργεί ένα είδος αλληλεπίδρασης για μια περίοδο ημερών πριν ανοίξει τις πόρτες στη σελίδα πωλήσεων.


Ήταν μια επική επιτυχία για τους πρώτους που το υιοθέτησαν.



Όμως ήταν πιο περίτεχνο, απαιτούσε περισσότερη δουλειά και έπρεπε να προετοιμαστούν όλα τα κομμάτια του backend εκ των προτέρων.


Αλλά και πάλι, καθώς όλο και περισσότεροι άρχισαν να το χρησιμοποιούν, οι καταναλωτές επίσης αντιλήφθηκαν την τακτική πωλήσεων… και το σύστημα έγινε λιγότερο αποτελεσματικό.


Επίσης το παραπάνω μοντέλο συνεχίζεται να χρησιμοποιείται και σήμερα.


Και η ιστορία συνεχίζεται με νέα μοντέλα και τρόπους και φυσικά θα συνεχιστεί αφού η εξέλιξη της τεχνολογίας και του internet είναι βαθιά συνδεδεμένη με το Digital Marketing.


Από όλα τα παραπάνω βγαίνουν 2 βασικά συμπεράσματα.


1. Όποιος ακολουθεί τις εξελίξεις "on time" και δεν φοβάται να ρισκάρει βγαίνει πολλαπλά κερδισμένος.

Είναι σαν το χρηματιστήριο: "Μπες γρήγορα, βγες τη σωστή στιγμή και μπες στο επόμενο".


2. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι το εξής:


Από το τότε που παρουσιάστηκε η διαφήμιση ως έννοια σε αυτόν τον πλανήτη, πάντα υπήρχαν μηχανισμοί και επικοινωνιακά οχήματα τα οποία γινόντουσαν "όπλα & εργαλεία" του marketing.

Συστήματα, μοντέλα, φόρμουλες, τρόποι, μέθοδοι και άλλα πολλά είναι τα τεχνικά μέσα.


Όμως κάτι που ποτέ δεν έχασε την αξία του ήταν η δημιουργικότητα - creativity.


Στο περιβάλλον της επικοινωνίας, πάνω από όλα βρίσκεται η αξία της δημιουργικότητας, η αξία της επικοινωνίας, η ποιότητα και μοναδικότητα του μηνύματος.


Άλλωστε . .

People don't read ads. They read what interest them





Nα θυμάστε ότι:


Η πετυχημένη διαφήμιση - που φέρνει αποτελέσματα - είναι αυτή που μιλάει στο κοινό της καλύτερα.


Το παραπάνω απαιτεί βαθιά γνώση των κοινών που στοχεύουμε . . . δηλαδή Deep Profiling based on Data science.


Aυτό σημαίνει ότι χρειάζεται Content Experience Strategies.


Θα κάνουμε εκτενή ανάλυση για το micro - profiling και τα μυστικά των Content Experience Strategies σε μελλοντικά blog post.


Great storytelling & creativity always win!



225 Προβολές0 Σχόλια

Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page